
De nieuwe standaard in overlijdens-afhandeling.
Consumenten verwachten een soepele, veilige en respectvolle ervaring – juist op moeilijke momenten. Grace Connect zet voor jou en je klanten de nieuwe standaard: een empathisch, efficiënt en veilig proces voor overlijdensmeldingen. Wij brengen organisaties samen in een betrouwbare infrastructuur die nabestaanden ontzorgt; zonder concessies aan de menselijke maat.
Grace optimaliseert voor iedereen het melden van overlijden.
Of je nu een woningcorporatie, verzekeraar, bank of telecomaanbieder bent, iedere organisatie met klanten krijgt vroeg of laat te maken met het overlijden van een klant. Een emotioneel en gevoelig moment voor de nabestaanden, en tegelijkertijd een proces dat zorgvuldig en correct afgehandeld moet worden.
Word onderdeel van de nationale infrastructuur
Bouw mee aan de overlijdensmeldingservice van Nederland, met veilige data-uitwisseling, uniforme standaarden en schaalbare integratie.
Standaard nauwkeurig
AI-assisted verwerking van overlijdensaktes in allerlei formats en naadloze API-integratie met bestaande systemen. Robuuste OCR en validatie zorgen voor minder fouten en direct bruikbare data.
Diepe klantbinding
Een respectvolle en gestroomlijnde ervaring. Nabestaanden merken het verschil direct: minder bellen, minder regelen, meer rust.
Verlaag je interne werkdruk
Door aan te sluiten op Grace Connect stroomt gevalideerde informatie direct je systemen in. Minder druk op klantteams door procesoptimalisatie en -versnelling én het uitblijven van emotioneel klantcontact.
Laten we nabestaanden én je team een handje helpen
Een overlijden brengt niet alleen verdriet met zich mee, maar ook veel administratieve handelingen voor de achterblijvers. Vaak zijn instanties afhankelijk van meldingen die via omwegen binnenkomen: via familie, via notarissen, soms veel te laat. Ondertussen blijven systemen doorlopen, met vervelende gevolgen. Denk aan foutieve rekeningen, onpersoonlijke herinneringen of juridische vertragingen
Overlijdensmeldingen komen dan vaak op het bureau van je team terecht. Incomplete dossiers, onduidelijke documenten en emotioneel beladen gesprekken maken het afhandelen ervan zwaar - voor je medewerkers én voor de nabestaanden.
Met Grace Connect bied je een empathisch, betrouwbaar en professioneel proces en help je nabestaanden écht verder in plaats van ze van het kastje naar de muur te sturen. Je ontvangt overlijdensmeldingen tijdig, gevalideerd en digitaal -rechtstreeks vanuit een centrale, veilige omgeving. Zo bied je nabestaanden rust, voorkom je miscommunicatie en blijf je als organisatie zorgvuldig en professioneel.
Waarom aansluiten bij Grace Connect?
Voor je organisatie betekent het aansluiten bij Grace Connect het volgende:
✔ Minder foutgevoelige administratie
✔ Snellere afhandeling van dossiers
✔ Lagere werkdruk op je klantenservice
✔ Diepe klantbinding
✔ Minder reputatierisico
Voor nabestaanden betekent dat:
✔ Eén keer informatie aanleveren
✔ Geen herhaalde confrontaties met administratieve nasleep
✔ Sneller overzicht en afronding
Voor wie is Grace Connect?
Grace Connect is ontworpen voor organisaties die te maken hebben met:
✔ Abonnementen of diensten op naam van een klant
✔ Financiële afhandeling na overlijden
✔ Juridische of administratieve registratie
✔ Klantcontact na overlijden
Bijvoorbeeld:
✔ Banken en verzekeraars
✔ Woningcorporaties
✔ Nutsbedrijven
✔ Telecom, TV & Internet providers
✔ Bibliotheken
✔ Goede doelen
✔ Abonnementsdiensten
Samen maken we het verschil
Partners in onze rouw-alliantie dragen actief bij aan meer ruimte voor rouw. Grace Connect biedt één centrale, digitale infrastructuur waardoor een overlijdensmelding bij partners in één handeling afgerond kan worden. Als partner binnen onze rouw-alliantie draag je bij aan een zachtere en efficiëntere afhandeling van overlijden. Hoe meer organisaties aansluiten, hoe minder nabestaanden hoeven te regelen – en hoe groter onze gezamenlijke impact.
Hoe connect je met Grace Connect?
Grace Connect sluit naadloos aan op bestaande processen. Kies het integratieniveau dat bij jouw organisatie past. Grace volgt de business rules van jouw organisatie, zodat processen niet worden verstoord, automatisch verlopen én compliancy geborgd is.
Basis
- AI-assisted OCR-extractie en validatie van o.a. aktes en verklaringen
- Gestandaardiseerde e-mail naar jouw backoffice
Extra
- AI-assisted OCR-extractie en validatie van o.a. aktes en verklaringen
- In gewenste data-source naar jouw backoffice
- Unieke donatiebehoud-service
Geavanceerd
- AI-assisted OCR-extractie en validatie van o.a. aktes en verklaringen
- Via API geïntegreerd in jullie IT-architectuur en direct beschikbaar
- Automatische controle op WWft, KYC en AML, plus digitale ID-verificatie.
Sluit je aan en maak het verschil
Ook je overlijdensafhandeling optimaliseren? Sluit je vandaag nog aan bij de rouw-alliantie van Grace.
